۱۵:۴۵ - دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

بیو کالا ( خبرنامه ارگانیک )

خبر ها  

تماس با ما  

اخبار مرتبط

یون‌های منفی و مثبت چگونه روی سلامت ما تاثیر می‌گذارند؟ ماسک‌هایی برای درمان آفتاب سوختگی احتمال نجات بیماران با پوست رنگی که به سرطان پوست دچار شده‌اند کم می‌باشد کدام ضد آفتاب برای ما مناسب‌تر است؟ وجود پارابن در بافت های چهل زن مبتلا به سرطان پستان نكات مهم برای انتخاب خميردندان مناسب از خشکی پوست در زمستان رنج می برید؟ در اینجا ما شما را راهنمایی می‌کنیم پارابن‌های سمی نهفته در محصولات حمام 7 چیزی که هرگز نباید در سینما به آنها دست بزنید! ارتباط کمبود ویتامین D با ناتوانی جنسی گیاه دارچین تقویت کننده قوای جنسی است نقش تغذیه در افسردگی درمان کبد چرب را با این 8 خوردنی سریعتر کنید! برای مقابله با عوارض آلودگی هوا چه بخوریم؟ مواد غذایی ارگانیک واقعا سالم تر هستند! تصفیه هوا با گیاهان خانگی چرا باید از محصولات ارگانیک استفاده کرد؟ غذاهایی که هوش کودکتان را تقویت می‌کنند هشدار در مورد خوردن سیر چینیِ شیمیایی 9 ماده غذایی برای درخشندگی پوست هفت نشانه‌ی کمبود ویتامین D 8  محصول سمی که نباید به خانه بیاورید + جایگزین های طبیعی

صفحه اصلی / محتوای خبر /

بهینه‌سازی سطوح ویتامین D از سرطان، بیماری قلبی و غیره می‌تواند پیشگیری کند.

تاریخ درج خبر : ۱۳۹۴/۰۹/۰۹

بهینه‌سازی سطوح ویتامین D از سرطان، بیماری قلبی و غیره می‌تواند پیشگیری کند
محققان خاطرنشان کرده‌اند که افزایش سطوح ویتامین D3 از بیماری‌های مزمنی که هر ساله در جهان جان یک میلیون نفر را می‌گیرد پیشگیری می‌کنند. وقوع چندین نوع سرطان را نیز تا پنجاه درصد کاهش می‌دهد. به گفته‌ی دکتر هالیک، نتایج یکی از تحقیقات سلامت پرستاران حاکی از این است که پرستارانی که سطوح 25-هیدروکسی ویتامین D در خونشان از همه بالاتر است، بطور متوسط 50 ng/ml، پنجاه درصد کمتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان قرار دارند. به طرز مشابهی، یکی از مطالعات کانادایی انجام گرفته توسط دکتر نایت نشان میدهد که زنانی که بیشتر از بقیه دردوران نوجوانی و جوانی در معرض خورشید قرار داشته اند 70 درصد کمتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان قرار دارند. به گفتهی دکتر هالیک:
"نتایج تحقیقات حاکی از این است که افزایش میزان ویتامین D خطر سرطان روده بزرگ، سرطان پروستات و دیگر انواع سرطان‌های مرگبار را 30 تا 50 درصد کاهش میدهد. حق با شماست، سرطان معضل بزرگی است و شما باید بدانید که ویتامین D نقش بسیار مهمی در جلوگیری از رشد سلول و مبارزه با سرطان وقتی که سلول‌های سرطانی در حال توسعه می‌باشند ایفا می‌کند."
از آنجا ویتامین D تظاهر ژنهای مؤثر بر سیستم ایمنی در حمله به باکتری‌ها و ویروس‌ها و نابودی آ‌ن‌ها را تنظیم می‌کند با عفونت‌ها، سرماخوردگی و آنفلانزا نیز مقابله می‌کند. در مصاحبه‌ی فوق، دکتر هالیک این مزایا و دیگر مزایای ویتامین D برای سلامت را تشریح کرده است. بهعنوان مثال، بهینه‌سازی سطوح ویتامین D در برابر موارد زیر از بدن محافظت می‌کند:
بیماری های قلبی عروقی: ویتامین D در کاهش فشار خون بالا ، آترواسکلروزیس (تصلب شرایین) ، حمله قلبی و سکته مغزی نقش بسیار مهمی دارد. به گفته ی دکتر هالیک، نتایج یکی از تحقیقات حاکی از این است که کمبود ویتامین D خطر حمله قلبی را 50 درصد افزایش می‌دهد. بدتر از آن اینکه، اگر فردی همزمان دچار حمله قلبی و کمبود ویتامین D باشد خطر مرگش تقریبا 100 درصد است.
بیماری های خودایمنی: از آنجا که ویتامین D یکی از تعدیل کننده‌های قوی ایمنی به شمار می‌رود، در پیشگیری از بیماری های خودایمنی نظیر ام اس و بیماری التهابی روده (IBD) نقش بسیار مهمی دارد.
عفونت هایی نظیر آنفلانزا: ویتامین D در مقابله با انواع عفونت ها نیز به شما کمک می‌کند. بهعنوان مثال، مطالعه‌ای که در ژاپن انجام گرفته است نشان می‌دهد که در بچه مدرسه‌ای‌هایی که روزانه در زمستان 1200 واحد ویتامین D دریافت می‌کنند خطر ابتلا به آنفلانزای نوع A تقریبا 40 درصد کاهش می‌یابد. به اعتقاد من بهینه‌سازی سطوح ویتامین D عاقلانه‌تر، مطمئن‌تر، ارزان‌تر و مهمتر از همه کارآمدتر از واکسینه شدن در برابر آنفلانزا است.
فرآیندهای متابولیک و ترمیم DNA: طبق نتایج یکی از تحقیقات دکتر هالیک، افرادسالمی که به مدت چند ماه روزانه 2000 واحد ویتامین D دریافت کرده بودند 291 ژن مختلف در بدنشان تنظیم شده بود که 80 فرآیند متابولیک از پیشرفت ترمیم DNA گرفته تا تأثیرگذاری بر اتواکسیداسیون (فرآیند اکسیداسیونی که در حضور اکسیژن و/یا اشعه فرابنفش اتفاق می‌افتد و به طور مثال باعث پیری و سرطان می‌شود ) را کنترل می‌کند، که این به نوبه خود به تقویت سیستم ایمنی و دیگر فرآیندهای بیولوژیک کمک می‌کند.

چه مقدار ویتامین D برای سلامت بهینه مورد نیاز است؟
در مورد ویتامین D، شما به سطح بهینه ویتامین D را می خواهید. از آنجا که محققان با گذشت زمان محدوده‌ی ویتامین D لازم برای بدن را به طرز فزاینده ای افزایش داده اند مقدار ویتامین D باید در محدودهی بهینه باشد نه متوسط یا نرمال. در حال حاضر، براساس ارزیابی جوامع سالمی که مقدار نور طبیعی زیادی دریافت می‌کنند بنظر میر‌سد محدوده بهینه ویتامین D لازم برای سلامت عمومی بین 50 تا ng/ml 70 باشد. درمورد این‌که چگونه می‌توان سطوح ویتامین D را بهینه سازی کرد، به اعتقاد من بهترین راه قرار گرفتن در معرض نور خورشید مناسب است. در واقع خود من شخصاً با اینکه سه یا چهار سالی است مکمل ویتامین D مصرف نکرده‌ام، سطوح آن در بدنم در محدوده 70 ng/ml می باشد.
به طور کلی، این محدوده زمانی دریافت می شود که پوستتان به صورتی روشن گراییده باشد یا به توصیه ی دکتر هالیک، نصف زمان لازم برای آفتاب سوخته شدن ملایم پوستتان (یعنی مثلاً اگر می‌ دانید در 30 دقیقه پوستتان به صورت ملایم آفتاب سوخته می‌شود، در حدود 15 دقیقه در معرض آفتاب قرار بگیرید).
اینکه چه مدت باید در آفتاب بمانید به عوامل زیر بستگی دارد:
سن، سطوح آنتی اکسیدان و رژیم غذایی، استفاده از ضدآفتاب، رنگ پوست و یا سطح برزنگی، پوشش ابری و آلودگی هوا، عرض جغرافیایی و ارتفاع، بازتاب سطح، لایه ی اوزون، زمان روز و فصل
اگر به هر دلیلی برایتان مقدور نیست به میزان کافی آفتاب بگیرید تخت‌های سولاریم ایمن بهترین گزینه بعدی شماست. در اکثر تجهیزات سولاریم از مواد مغناطیسی برای تولید نور استفاده شده است. این مواد مغناطیسی منابع شناخته شده‌ی میدانهای الکترو مغناطیسی هستند که موجب سرطان میشوند. اگر حین خوابیدن روی تخت سولاریم صدای وزوز بلند شنیدید یعنی مجهز به بالاست مغناطیس است. من اکیداً توصیه می کنم از این نوع تخت‌های سولاریم اجتناب کرده و بجای آن از تخت هایی استفاده کنید که مجهز به بالاست الکترونیکی هستند.
اگر شرایطتان به گونه‌ای است که دسترسی به نور خورشید یا استفاده از تخت‌های دباغی ایمن برایتان میسر نیست، فقط یک گزینه برای افزایش سطح ویتامین D در اختیار دارید و آن مصرف مکمل ویتامین D است. بطور کلی، تحقیق انجام گرفته توسط مرکز GrassrootsHealth نشان می دهد که بزرگسالان روزانه به 8000 واحد ویتامین D برای رسیدن به سطح سرم 40 ng/ml نیاز دارند. اگر می‌خواهید مکمل ویتامین D مصرف کنید بخاطر داشته باشید که باید میزان جذب ویتامین K2 را نیز از طریق رژیم غذایی یا مکمل آن افزایش دهید. اگر ویتامین D را از طریق نور خورشید دریافت می کنید نیازی به این کار نیست گرچه بهتر است اطمینان حاصل کنید که از طریق رژیم غذایی‌تان مقادیر کافی ویتامین K2 را دریافت می‌کنید.

بیش از حد درمان سرطان و بیماری قلبی بهینه کمبود

> 100

Ng/ml

< 70 - 100

Ng/ml

< 50 - 70

Ng/ml

< 50

Ng/ml

اعداد بالا را در 2.5 ضرب کنید (nmol/liter) برای تبدیل به واحد

 

تست ویتامین D بدهید
از کجا بدانیم سطح ویتامین D ما در محدوده‌ی درست است؟ مهمترین عامل این است که هرشش ماه تست سطح سرم ویتامین D بدهید، چرا که افراد از لحاظ پاسخ به قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش یا مکمل های خوراکی D3 با یکدیگر تفاوت دارند. این آزمایش  25 – هیدروکسی ویتامین D نام دارد. این تست را باید در بالاترین نقطه که معمولا در آمریکا آگوست و در پایین ترین نقطه که فوریه است انجام دهید. اطلاع از سطح ویتامین D یکی از مهمترین تست هایی است که باید انجام گیرند پس لطفا اگرتابحال تست نداده اید همین حالا دست به کار شوید.


نظرات کاربران