۱۵:۴۹ - دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

بیو کالا ( خبرنامه ارگانیک )

خبر ها  

تماس با ما  

اخبار مرتبط

یون‌های منفی و مثبت چگونه روی سلامت ما تاثیر می‌گذارند؟ ماسک‌هایی برای درمان آفتاب سوختگی احتمال نجات بیماران با پوست رنگی که به سرطان پوست دچار شده‌اند کم می‌باشد کدام ضد آفتاب برای ما مناسب‌تر است؟ وجود پارابن در بافت های چهل زن مبتلا به سرطان پستان نكات مهم برای انتخاب خميردندان مناسب از خشکی پوست در زمستان رنج می برید؟ در اینجا ما شما را راهنمایی می‌کنیم پارابن‌های سمی نهفته در محصولات حمام 7 چیزی که هرگز نباید در سینما به آنها دست بزنید! ارتباط کمبود ویتامین D با ناتوانی جنسی گیاه دارچین تقویت کننده قوای جنسی است نقش تغذیه در افسردگی درمان کبد چرب را با این 8 خوردنی سریعتر کنید! برای مقابله با عوارض آلودگی هوا چه بخوریم؟ مواد غذایی ارگانیک واقعا سالم تر هستند! تصفیه هوا با گیاهان خانگی چرا باید از محصولات ارگانیک استفاده کرد؟ غذاهایی که هوش کودکتان را تقویت می‌کنند هشدار در مورد خوردن سیر چینیِ شیمیایی بهینه‌سازی سطوح ویتامین D از سرطان، بیماری قلبی و غیره می‌تواند پیشگیری کند. هفت نشانه‌ی کمبود ویتامین D 8  محصول سمی که نباید به خانه بیاورید + جایگزین های طبیعی

صفحه اصلی / محتوای خبر /

9 ماده غذایی برای درخشندگی پوست

تاریخ درج خبر : ۱۳۹۴/۰۹/۱۲

ویتامین های B برای برخورداری از پوست سالم ضروری هستند و همچنین مسئول تولید انرژی، کلاژن سازی و الاستین هستند. میتوان گفت که مصرف یک قوطی ساردین در روز انسان را از جراحی پلاستیک بی نیاز میکند.
خبرگزاری ایسنا: مواد غذایی حاوی انواع املاح معدنی و ویتامینها با کمک به ترمیم و مرطوب ساختن پوست و افزایش تولید کلاژن در شفافیت و درخشندگی پوست تأثیرگذارند.
تقریباً همه ما تمایل به داشتن پوستی روشن و شفاف داریم و مصرف برخی مواد خوراکی میتواند برای این منظور مفید باشد. محققان تغذیه
میگویند پوست سالم به مرطوب کننده اسیدهای چرب امگا-3، ویتامین B برای کلاژن سازی و تولید الاستین و مواد معدنی برای بازسازی، حفاظت و بازسازی سلولی نیاز دارد. در ادامه به ٩ مادهی غذایی مفید در این زمینه اشاره می کنیم:

ماهی های چرب
کنسروهای ساردین هدیه ای از اقیانوس برای پوست به شمار می رود. ساردین مملو از ویتامین B12 برای بازسازی سلولی و سلنیوم است که از پوست انسان در برابر آسیب های نور خورشید محافظت میکند.
ساردین همچنین دارای فسفر، اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین و ویتامین D است که به مرطوب نگاه داشتن پوست کمک میکند. از سوی دیگر ساردین منبع خوبی از کلسیم، نیاسین، مس، ویتامین B12 و کولین به شمار می رود. کولین از خانواده ویتامینB، برای تولید بخشهای چرب غشای سلولی مفید است.
ویتامینهای B برای برخورداری از پوست سالم ضروری هستند و همچنین مسئول تولید انرژی، کلاژنسازی و الاستین هستند. می توان گفت که مصرف یک قوطی ساردین در روز انسان را از جراحی پلاستیک بی نیاز می کند.

ماهی سالمون وحشی نیز یکی از بهترین منابع تأمین اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین است. این ماهی همچنین به برخورداری از ویتامین D و سلنیوم معروف است؛ سلنیوم یک ماده معدنی است که از پوست انسان در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت میکند.

ماهی سلمون

سبزیجات برگ سبز
کلم پیچ، گیاهی ضد التهاب سرشار از آنتی اکسیدانها، ویتامینهای A وC، فیبر و کلسیم است. بتا کاروتن آن موجب درخشندگی پوست می شود.

اسفناج منبع خوبی از امگا 3، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، و ویتامینB، C و E است. به طور کلی می توان گفت که تمامی سبزیجاتی که برگ سبز دارند حاوی فولات هستند که یک ماده مغذی قدرتمند در بازسازی DNA به شمار می‌رود.

مصرف اسفناج به دلیل دارا بودن بتاکاروتن و «لوتئین» برای سلامت پوست مفید است. این ماده مغذی انعطاف پذیری پوست را افزایش می‌دهد. همچنین وجود منیزیم در این ماده خوراکی به کاهش سطح استرس و کلروفیل موجود در آن به پاکسازی بدن کمک می‌کند.

جعفری به حمایت کننده عملکرد کبد و کلیه معروف است. جعفری به صورت افزایش دهنده سوخت و ساز بدن عمل می‌کند و در عین حال سموم را از بدن دفع می‌کند.

گشنیز مملو از آنتی اکسیدان است که از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و بدن را از دست فلزات سنگین که توسط مصرف غذاهای غیر ارگانیک وارد بدن می شود، رها می‌سازد.

سبزیجات با برگ سبز

 

زغال اخته وحشی
زغال اخته وحشی مملو از آنتی اکسیدان ها است؛ زغال اخته وحشی همچنین منبع بزرگی از ویتامین A است که موجب عادی سازی چربی پوست می‌شود.
تمشک نیز با تقویت سطح ایمنی از التهاب پوستی، خشکی و قرمزی آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این مصرف مداوم این خوراکی ها در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مؤثر است.

لیموترش
لیموترش مملو از ویتامین C است؛ این میوه سطح سدیم و پتاسیم را در سلول های بدن به توازن می‌رساند.

گردو
مصرف یک وعده غذایی گردو که شامل 200 کالری باشد دارای دو هزار و 776 میلی گرم امگا 3 است که منبع خوبی از پروتئین و مس به شمار می‌رود. مس یک ماده معدنی است که تولید کلاژن را افزایش می‌دهد.

روغن نارگیل
روغن نارگیل ضد باکتری و ضد قارچ است و برای حفظ پوست روشن سودمند است.
این دو فاکتور اصلی از رژیم غذایی مدیترانه ای، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به بهبود سلامت مو، پوست و ناخن ها کمک می کنند، گردش خون را بهبود داده و همچنین پوست را مرطوب نگه می‌دارند. این چربی‌های سالم در کاهش قرمزی و حساسیت پوست هم مؤثرند. ها را در اینجا ببینید.

روغن نارگیل

هندوانه

هندوانه سرشار از ویتامین C است که به پیوند عرضی کلاژن و درمان زخم کمک می‌کند. همچنین به دلیل دارا بودن مقدار زیادی کاروتنوئید لیکوپن که برای بهبود گردش خون مؤثر است، شفاف سازی پوست را به دنبال دارد.
همچنین مصرف آب هندوانه با افزایش میزان دریافتی لیکوپن و کاروتن به قوی ماندن سیستم ایمنی و مقابله با بروز بیماری های قلبی عروقی کمک می‌کند.

انار
دانه های انار حاوی «الاژیک اسید» و «پونیکالاگین» بوده که به دلیل حفظ کلاژن و مراقبت در برابر آسیب های رادیکال های آزاد، مصرف آن توصیه می‌شود.
نتایج مطالعات نشان می‌دهد پوست انار در افزایش احتمال درمان زخم نقش دارد. قرار دادن کرم تولید شده از پوست انار روی زخم حیوانات آزمایشگاهی نشان داد که با افزایش کلاژن، روند درمان زخم بهبود می‌یابد.


نظرات کاربران